Posted by on 9.3.2018

MAISTUVA MIFU PAPRIKA-CHILI SUIKALE TOMAATTIKASTIKKEESSA
Koska meillä on päätetty melkoisen radikaalistiki vähentää syötävän lihan määrää, on tilalle tuotava enemmän kasviksia. Kalaa syömme 1-2 viikossa, mutta ihan puhtaasti vegetaarista ruokaa emme syö vielä tarpeeksi.Härkis ja soija ovat tuttuja ja hyväksi todettuja vaihtoehtoja ja niistä löydät täältä blogistakin ohjeita.Mifu rakeisiin tutustuin jo syksyllä, mutta ne eivät olleet oikein meidän juttu. Pari viikkoa sitten sai tyttäreni puhuttua minut ympäri ruokakaupassa ja ostokoriin päätyin Mifu paprika-chili suikaleet.Onneksi niissä on pitkä voimassaolopäivä, sillä joka päivä ne päätyivät jääkaapin perälle, kunnes toissa päivänä päätin rohkeasti ottaa ”mifua” sarvista kiinni ja valmistaa niistä illallisen, jota sitten söimme dippaillen paahtoleivän kera. Toki ruokaisamman saat kun keität lisukkeeksi riisiä, pastaa, kvinoaa tai mitä ikinä haluatkin.Mifu suikaleet ovat laktoosimattomia, gluteenittomia, kananmunattomia, soijattomia sekä hiivattomia ja sopii hyvin vegaanin ruokavalioon proteiiniä tuomaan.MAISTUVA MIFU PAPRIKA-CHILI SUIKALE TOMAATTIKASTIKKEESSARAAKA-AINEET:1 pkt Mifu paprika-chili suikaleita1 punasipuli3 valkoispulinkynttä1 tkl mutti tomaattimurskaa1 dl vettä1 kasvis/kana fondikuutio¼ tl chilijauhetta1 rkl kuivattua ruohosipulia1 tl kuivattua oreganoa200g mozzarella juustoa2-3 kevätsipulin vartta1 pkt tulinen silmusalaatti2-3 rkl öljyä paistamiseenOHJE:Aseta uunin lämpötilaksi 200 astetta.Kuori ja silppua sipuli sekä valkosipulinkynnet.Kuumenna pannu ja lisää öljy.Hauduta sipuli- sekä valkosipulin kynsiä noin pari minuuttia, älä polta niitä.Lisää pataan Mifu suikaleet ja jatka paistamista vielä noin 5 minuuttia, että niihin tuleen hiukan pintaa.Kaada tomaattimurska pannulle ja lisää vettä noin desi samalla. Anna porista hiljalleen.Lisää seuraavaksi fondi sekä kuivayrtit ja chilijauhe.Anna porista muutama minuutti ja maista suola, lisää tarvittaessa.Leikkaa mozzarellasta noin sentin paksuisia siivuja ja siivuta samalla myös kevätsipulit.Siirrä paistos uunin kestävään vuokaan (jollet ole käyttänyt uunin kestävää pannua).Laita puolet kevätsipuli siivuista vuoan päälle ja samalla myös mozzarella siivut.Laita vuoka uuniin ja paista noin 15-20 minuuttia uunin keskiosalla, kunnes  juusto alkaa sulaa.Ennen tarjoilua paahda leipää ja laita kunnon keko tulista silmusalaattia keskelle vuokaa sekä loput kevätsipulin siivut.HYVÄÄ RUOKAHALUA!TÄSSÄ HÄRKIS RESEPTEJÄ KOKEILTAVAKSI:https://saaranlautasella.blogspot.fi/2017/03/harkis-kesakurpitsaburgerit-mainio.htmlhttps://saaranlautasella.blogspot.fi/2017/02/nepalilainen-pinaatti-inkivaaricurry.htmlhttps://saaranlautasella.blogspot.fi/2017/02/texmex-harkis-piirakka-gluteeniton.htmlhttps://saaranlautasella.blogspot.fi/2016/11/harkis-cottage-pie-paimen-piirakkaa.htmlhttps://saaranlautasella.blogspot.fi/2017/01/harkis-samosat-ja-chilikastike-niin.html
Source: Saaranlautasella

Posted in: Saaranlautasella